Klubstandarder

Norm

Som udgangspunkt standard FREMO norm.

System

H0/DCC 2 skinne jævnstrøm med Roco Z21 booster og/eller LocoNet Chief.

Vi benytter FREMO enkle håndkontrol.

Moduler

Standard Fremo moduler med standard profiler. Der køres på enkelt og dobbeltsporede moduler.

Anlægsform

I FFMM laver vi "walk-around-anlæg" - dette vil sige at lokofører går langs anlægget og styrer toget

Spor

Vi anvender spor i Code83. Vi anvender fortrinsvis Tillig sporskiftere EW3 og EW5/EW6.

Landskab

Årstid: Sensommer

Signaler

Alle moduler på side og hovedbaner bør udstyres med daglyssignaler. Disse har den fordel at DSB ikke siden disse blev opført har fjernet eller udskiftet dem. Således kan der køres i alle tidsperioder.

Privatbaner kan tilsluttes og her kan anden signalføring være gængs. Dog vil det optimerer driften med tilslutninger.

Materiel

Alt materiel der medbringes og benyttes på foreningens arrangementer, tilhører de enkelte medlemmer.

Materiellet skal være mærket med ejerforhold.

Hjultyper er NEM og RP-25.

Lette vogne skal vejes op så vi undgår afsporinger.

Koblinger

Materiellet skal være udstyret med brugelig bøjlekobling, Fleischmann 6511.

I heltog (som intermodal) kan der bruges kortkoblinger i vognstammen, dog med Fleischmann 6511 kobling i hver ende af vognstammen. 

Intermodal toglængde

Intermodal vognstammer skal kunne deles i 2 lige lange stammer.

Maximum længde for vognstammer er 3,6 meters længde.